اولویت های پژوهش در آموزش سال ۹۷
- حیطهی روانشناسی پرورشی و یادگیری
- نظریهها و مدلهای یادگیری در آموزش سنتی و مجازی
- الگوها و روشهای نوین آموزش
- انگیزش در یادگیری و آموزش
- حیطهی مدیریت و رهبری آموزشی
- محیطهای یادگیری در آموزش
- کارآفرینی و دانشگاه نسل سوم
- مرجعیت علمی در آموزش
- الگوها و روشهای مدیریت و رهبری آموزشی
- انگیزش منابع انسانی در حوزه آموزش
- برنامهریزی، سازماندهی، بودجهبندی، هماهنگی و کنترل در آموزش
- نقش منابع انسانی و غیرانسانی در فرایند یادگیری و یاددهی
- طراحی و ارزشیابی برنامههای توانمندسازی استاد و کارکنان
- صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان
- حیطهی فرایندها یاددهی- یادگیری
- طراحی و اجرای روشهای تدریس
- طراحی و اجرای روشهای سنتی آموزش و یادگیری
- طراحی و اجرای روشهای نوین آموزش و یادگیری
- سبکها و روشهای یادگیری و مطالعه
- مهارتهای ارتباطی در آموزش و یادگیری
- حیطهی برنامه ریزی درسی و آموزشی
- توسعهی الگوی نیازسنجی برنامههای درسی مبتنی بر نیاز وعلائق فراگیر
- توسعهی الگوی نیازسنجی برنامه های درسی مبتنی بر جامعه،عدالت محور و پاسخگو
- بازنگری و بهروزرسانی برنامههای درسی (کوریکولوم، طرح دوره، طرح درس)
- طراحی الگوی توسعهی میان رشتهای در برنامههای درسی
- طراحی کوریکولوم های کوتاه مدت با رویکرد دانشگاه کارآفرین ( نسل سوم)
- طراحی و اجرای برنامههای درسی جدید کوتاهمدت و بلندمدت
- کوریکولوم پنهان و آموزش
- طراحی گایدلاین های آموزشی یادگیری
- حیطهی یادگیری الکترونیک/ ترکیبی
- طراحی، اجرا و ارزشیابی فرایند یاددهی/ یادگیری از طریق آموزش مجازی
- تولید و ارزیابی رسانه/ محتوای آموزشی مجازی
- طراحی و ارزیابی یادگیری از طریق واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (Virtual Reality & Augmented Reality )
- ارزیابی کارائی و اثربخشی آموزش مجازی از دیدگاه مدیران، اساتید و فراگیران
- طراحی، تدوین و پیاده سازی مداخلات انگیزشی جهت اعضای هیأت علمی و فراگیران در راستای توسعه آموزش مجازی/ ترکیبی
- طراحی، اجرا و ارزیابی اثر آموزش از طریق شبکه های اجتماعی
- طراحی، اجرا و ارزیابی اثر آموزش از طریق آموزش از راه دور
- حیطهی ارزشیابی
- فرایند گزینش و پذیرش دانشجو
- طراحی و روانسجی ابزارها و آزمونهای درسی
- ارزشیابی فرایندهای آموزش و یادگیری
- ارزشیابی استاد و دانشجو
- تحلیل و ارزشیابی آزمونهای تحصیلی (آغازین، تکوینی، تراکمی)
- تحلیل و ارزشیابی آزمونهای تعیین صلاحیت
- ارزشیابی محتوا و رسانههای آموزشی
- پیگیری و پایش دانشآموختگان(وضعیت تحصیلی و حرفهای)
- حیطهی تکنولوژی آموزشی و رسانه
- طراحی، تولید و ارزیابی رسانه ها و تکنولوژی های نوین آموزشی
- اجرا و اثربخشی رسانه ها و تکنولوژی های نوین در یادگیری
- ارزشیابی فرایند یادگیری با استفاده از تکنولوژی های نوین یادگیری
- طراحی، اجرا و ارزشیابی تکنولوژی آموزشی تلفیقی
- حیطهی اخلاق و تعهد حرفهای در آموزش
- حرفه ای شدن ( Professionalization) در آموزش و یادگیری
- حرفه ای گری ( Professionalism) در آموزش و یادگیری
- چالش های اخلاقی در حوزه آموزش
- نسل هزاره و فرصت ها و تهدیدها
|