Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
برگشت به دانشگاه علوم پزشکی زنجان
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
مدیریت دانشکده::
معاونت ها::
دپارتمان ها::
اعضاء هیأت علمی دانشکده::
کتابخانه::
بخش های دانشکده::
برنامه مصوب آموزشی::
آیین نامه ها ::
اساتید مشاور::
تقویم ها::
دانشجویان::
لینک های مفید::
دفتر توسعه آموزش(EDO)::
فرآیند های اعتبار بخشی::
بازرسی و رسیدگی به شکایات::
صیانت از حقوق شهروندی::
تماس با ما::
نظرسنجی واحدها::
Affiliation دانشکده پرستاری ابهر::
میزخدمت::
صفحه اصلی دانشکده::
::
تقویم شورای نمایندگان
شورای نمایندگان
و تشکل های دانشجویی
سه شنبه ها

   ۱۲:۳۰-۱۴
مهر       
آبان   
آذر       
دی           
بهمن        
اسفند  
..
مجموعه محتوای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی
مجموعه محتوای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مجازی
..
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
سامانه علم سنجی اعضای هیأت علمی
..
سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی
..
وب سایت همایش های ایران
..
تماس با ما

تلفن تماس

۰۲۴۲۵۲۲۶۹۰۰

۰۲۴۳۵۲۷۹۴۱۲

فکس

۰۲۴۳۵۲۷۰۰۲۱

پست الکترونیکی

abhar-nursing@zums.ac.ir 





 

..
آدرس پستی

: آدرس

زنجان - ابهر بلوار پرستار

جنب بیمارستان الغدیر

دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی ابهر
۴۵۶۱۶-۸۸۱۳۱

 

..
سامانه پیامکی دانشکده پرستاری و فوریت های پزشکی ابهر
 سامانه پیامکی ۵۰۰۰۵۴۱۰۲۰۸۰۶۰
آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات شما  دانشجویان و شهروندان محترم می باشد.

 
..
سامانه نقل و انتقالات کارکنان
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
اتوماسیون اداری

AWT IMAGE

..
آیین نامه

آیین نامه آموزشی

دوره کارشناسی

AWT IMAGE

..
فیش حقوقی
AWT IMAGE
..
آلبوم تصاویر

افتتاح دانشکده

بازدیدها

کتابخانه

پراتیک

آزمایشگاه

سایت فناوری اطلاعات

سمعی بصری و مولاژ

..
آیین نامه جدید دانشجوی نمونه
آیین نامه جدید دانشجوی نمونه
..
:: معرفی ::
 | تاریخ ارسال: 1399/2/20 | 
     

واحد ارزیابی و ارزشیابی از مجموعه‌های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی بر آن است تا با استفاده از شیوه‌های نوین، ابزارها، فرم‌ها و نرم افزارهای ارزشیابی، در راستای سنجش توانایی‌های آموزشی اعضای هیات علمی و ارتقاء توانمندی‌های تدریس آنان اقدام نموده و با انجام طرح‌های تحقیقاتی در زمینه ارزشیابی و استفاده از نتایج تحقیقات در بهبود کیفیت آموزش گام بردارد.

رسالت و دیدگاه:

رسالت کلی واحد ارزشیابی شامل نظارت و بررسی فعالیت‌های آموزشی اساتید محترم از طریق ارزشیابی توسط فراگیران، همتایان، خودارزیابی، مدیران گروه‌های آموزشی و روسای دانشکده‌ها در جهت بهبود و توسعه کیفیت آموزش می‌باشد.

  اهداف کلی

بهبود و توسعه کیفی آموزش

اهداف جزیی

  1. توسعه روش‌های نوین سنجش و ارزشیابی اساتید
  2.  بهبود روند ارزشیابی مدرسین
  3. ارائه بازخورد به اعضاء هیئت علمی و مسئولین دانشگاه

فعالیت‌ها

  • طراحی انواع فرم‌های ارزشیابی اساتید مطابق با آئین نامه وزارت بهداشت و درمان
  •  تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از فرم‌های ارزشیابی اساتید
  • ارائه بازخورد لازم به اساتید و مسئولین زیربط
  • تهیه نرم افزار و وسایل کامپیوتری لازم جهت تجزیه و تحلیل داده‌های ارزشیابی
  • ترجمه، تدوین و تالیف در موضوعات سنجش، ارزیابی و اعتباربخشی
  • راه اندازی نرم افزار ارزیابی درونی و بهره برداری از آن در گروه‌های داوطلب اجرای طرح
  • اجرای ارزیابی بیرونی در گروه‌های آموزشی با همکاری وزارتخانه متبوع

  
سیستمی که مرکز برای ارزشیابی اعضای هیأت علمی بکار می‌گیرد به سه بخش عمده تقسیم می‌گردد:

  • ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط فراگیران (شامل: دانشجویان، کارآموزان، کارورزان و دستیاران)
  •  ازرشیابی اعضای هیأت علمی توسط مدیریت (شامل: مدیر گروه، رئیس و معاون آموزشی دانشکده، معاون آموزشی مراکز آموزشی درمانی
  •  ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط همتایان

 خودارزیابی

ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط فراگیران نیز خود به دو قسمت عمده تقسیم می‌گردد:

  1.   ارزشیابی اعضای هیأت علمی علوم پایه
  2.  ارزشیابی اعضای هیأت علمی بالینی
   برنامه  واحد
  •      بررسی انواع فرمهای ارزشیابی در کمیته ارزشیابی و ارزیابی
  •      نیازسنجی آموزشی از اعضای هیات علمی جهت ارائه کارگاهها
  •       تنظیم برنامه مدون جهت برگزاری کارگاهها در مدت یک سال(شهریورماه)
  •       برگزاری کارگاهها با حضور مدرسین مجرب و برجسته بر اساس نیازسنجی
  •      نظارت بر برگزاری کارگاههای آموزشی
  •       ارزشیابی کارگاههای برگزارشده با استفاده از پرسشنامه
  •       بررسی برگه های ارزشیابی
  •       ارائه بازخورد به اعضای هیات علمی از نتایج ارزشیابی کارگاه‌های برگزار شده
  •       ارائه گزارش عملکرد واحد در پایان هر نیم سال تحصیلی به مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه

 

 
  1. ارزشیابی مستمر اساتید و اعضاء هیأت علمی
  • انجام ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان علوم پایه در پایان نیم‌سال تحصیلی
  • انجام ارزشیابی اساتید  بالینی توسط کارآموزان و کاورزان رشته پزشکی در پایان دوره های آموزش بالینی
  • انجام ارزشیابی اساتید  بالینی که درس تئوری بالینی دارند توسط دانشجویان  پزشکی در روز آخر دوره آموزشی
  • انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط دستیاران در هر سال تحصیلی
  • انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط روسا یا معاونین آموزشی دانشکده‌ها
  • انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی بالینی از مدیران گروه‌های آموزشی بالینی
  • انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی علوم پایه از مدیران گروه‌های آموزشی پایه
  • انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط معاونین آموزشی مراکز آموزشی درمانی
  • انجام خودارزیابی اعضای هیأت علمی
  •  انجام ارزشیابی اعضای هیأت علمی توسط همکاران / همتایان هیأت علمی

 

  1. مشارکت در بررسی راه‌های ارتقاء کیفیت آموزشی و افزایش انگیزه هیأت علمی
  2. انجام کلیه مراحل ارزشیابی اعضای هیأت علمی بر اساس در سامانه الکترونیکی تحت وب  
  3.  تهیه لیست‌های مختلف رتبه بندی از فعالیت‌های آموزشی اعضاء هیأت علمی و ارسال نتایج آن به مسئولین مربوطه
  4. مشارکت در هدایت، اجرا و نظارت ارزشیابی عملکرد اعضا هیأت علمی (۶ فرم مدون وزارت بهداشت)
  5.  بازخورد نتایج ارزشیابی دانشجویی به اعضای هیأت علمی از طریق وب و ارسال کارنامه نهایی (دانشجویی و مدیریتی) در پایان هر نیم سال
  6.  تجزیه و تحلیل عملکرد نقاط قوت و ضعف و کنترل شاخص های عمومی اساتید بر اساس تنظیم گزارش های مربوطه.
  7. نظارت و کنترل بر نحوه ی ارزشیابی اساتید  توسط مسئولین آموزش در مراکز آموزشی و درمانی
  8. تهیه و تدوین شاخص‌ها و معیارهای نظارتی و ارزیابی بر اساس شیوه نامه‌ها و آئین نامه های ابلاغی و دستورالعمل‌های مصوب و از سوی وزارت متبوع۰
  9. بررسی و پاسخگویی به  مکاتبات  ارزشیابی اعضای هیأت علمی  دانشگاه
  10. انجام پیگیری‌های لازم و مستمر به منظور استقرار نظام پیشرفته و مکانیزه ( سامانه ارزشیابی تحت وب دانشگاه) جهت افزایش دقت ،سرعت و کیفیت آن و گزارش گیری و گزارش دهی.
  11. بررسی و مطالعه مستمر بخشنامه‌ها و دستور العمل‌های صادره از سوی وزارت متبوع و ریاست جمهوری به منظور نظارت بر حسن اجرای آن‌ها.
  12. برگزاری جلسات ارزشیابی جهت ارائه نقطه نظرات کارشناسی در زمینه اصلاح /تغییر فرم‌های ارزشیابی اساتید و نحوه تاثیر گذاری و اثر بخشی آن در ارتقا علمی آنان
  13. مطالعه و بررسی مصوبات EDO دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی به خصوص در مورد انجام اصلاحات لازم در بعضی از فرم‌های ارزشیابی
  14. ایجاد تعامل و همکاری موثر با مدیران گروه‌های آموزشی و روسای یا معاونین آموزشی دانشکده‌ها  جهت پیگیری و کنترل نحوه ی اجرا و انجام  ارزشیابی توسط خود ایشان
  15. درج نمرات ارزشیابی اعضای هیأت علمی در عملکرد فعالیت‌های آموزشی جهت ارائه در کمیته ارتقاء       
دفعات مشاهده: 164 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::